Tambahan Servis - Pemeriksaan Darah

Alhamdulillah Poliklinik Mazlina sudah pun dilengkapi dengan satu lagi mesin yang tidak kurang pentingnya iaitu FBC Machine (mesin darah untuk Full Blood Count).

Kenapa pentingnya mesin darah ini di Poliklinik Mazlina?

Untuk kami membantu anda mengesan sama ada anda sedang dijangkiti kuman bakteria/virus (cthnya demam denggi) bila mana anda mengalami tanda-tanda demam panas atau sengal-sengal otot, batuk yang berpanjangan dan lain-lain.

Kami boleh dapat info tentang kepekatan darah (hemoglobin), untuk menentukan sama ada anda mengalami anemia (Hb low) atau tidak. sangat penting untuk ibu-ibu mengandung yang datang check-up sebab kita akan monitor tahap Hb anda hampir setiap bulan (jika perlu). 



Memberi anda keputusan kesihatan yang cepat kerana result darah dapat diperolehi sepantas 2 minit saja! Cepat kan? Bermakna anda tak perlu tunggu lama-lama hanya utk tahu Hb level/ parameters yang lain. 

Mesin ini hanya perlukan beberapa titis darah anda kerana ia diproses menggunakan capillary (hanya cucuk sikit di jari untuk dapatkan sample). Keputusannya insha-Allah dijamin tepat dan lebih kurang sahaja keputusannya jika buat  whole blood. Juga dijamin mengikut piawaian kerajaan. Sudah pastinya tak menyakitkan. Budak ambil darah releks saja.

Untuk pertanyaan, hubungi kami  :
Poliklinik Mazlina [Taman Pulai Utama]
Hotline 07 5953175

Share:

0 comments